Photo Gallery - Galleria fotografica

 

Miscellaneous exteriors - Esterni misti

 

                                                      

Photo Gallery Construction Interiors  Michelangelo Interiors  Raffaello Exteriors Michelangelo Exteriors Raffaello Exteriors mix The End Maps Various

    [Pag-1] [Pag-2] [Pag-3]

               
       
 

 

   Michelangelo

 

- A wonderful and historic image. The Michelangelo in front of the  World Trade Center, almost ultimated, in 1975, her last year of service. (Photo by Giulio Tomei, ex Commissary of Raffaello, Naples - Italy)

 

 

- Una stupenda e storica immagine. La Michelangelo davanti al World Trade Center quasi ultimato, nel 1975. (Foto di Giulio Tomei, ex Commissario di bordo della Raffaello, Napoli)

 

 

   Michelangelo

 

- Another image of the Michelangelo in New York, photographed from aboard Raffaello. (Photo by Giulio Tomei, ex Commissary of Raffaello, Naples - Italy)

 

 

- Un'altra immagine della Michelangelo a New york, fotografata da bordo della Raffaello. (Foto di Giulio Tomei, ex Commissario di bordo della Raffaello, Napoli)

 

 

 

 

Raffaello

 

 - The Raffaello leaves New York together with the Michelangelo (ahead) in the summer of 1972. (Photo from Giulio Tomei, Naples - Italy)

 

 

- La Raffaello lascia New York insieme alla Michelangelo (che si vede davanti), nell'estate 1972. (Foto da Giulio Tomei, Napoli)

 

 

 

 

Raffaello

 

- Licia at the window beside of the wheel bridge, in New York port in 1972Note through the window, the "Eugenio Costa" liner, moored in the port. (Photo from Giulio Tomei, Naples - Italy)

 

 

- Licia all'oblo accanto al ponte di comando, nel 1972 al porto di New York. Attraverso il vetro si vede l'Eugenio Costa, ormeggiata.  (Foto da Giulio Tomei, Napoli

 

               
       
 

 

- Michelangelo (left) and Raffaello (right) at Andrea Doria pier in Genova. (Photo from Claudio Serra, Genova - Italy).

 

 

- La Michelangelo (a sinistra) e la Raffaello (a destra) al molo Andrea Doria a Genova. (Foto da Claudio Serra, Genova).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 - Michelangelo (left) and Raffaello at Andrea Doria Pier in Genoa. (Photo from Raffaele Minotauro, ex Officer aboard Raffaello)

 

 - Michelangelo (a sinistra) e Raffaello al ponte Andrea Doria a Genova. (Foto da Raffaelo Minotauro, ex Ufficiale della Raffaello)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- The traffic at the Andrea Doria pier in Genoa, in the '60s, recalls the activity in the airports of nowadays. A crowd of people around the entrances ready for boarding on the Raffaello (right). It is visible how much bigger was the crowd around the Tourist Class entrance, the closest entrance toward the aft.  (Photo from Giancarlo Criscuolo, Naples - Italy)

 

 

- Come appariva Il trafficato molo Andrea Doria negli anni '60, similmente agli aeroporti di oggi. Si può vedere la grande folla di gente pronta per imbarcarsi sulla Raffaello (a destra), e come la folla dei passeggeri davanti all'entrata di classe turistica (la più verso poppa) sia la maggiore. (Foto da Giancarlo Criscuolo, Napoli)

 

 

- A detail of the main top and the radar. Image form the calendar of 1972 edited by the Italian line. (Photo by Giancarlo Criscuolo, Naples - Italy)

 

 

- Un dettaglio della coffa e del radar. Immagine dal calendario del 1972 dell'Italia Navigazione. (Foto di Giancarlo Criscuolo - Napoli)

 

 

 

 

 

 

 

               
         
 

 

 - Michelangelo or Raffaello at the marittime station in Naples port. (Photo from J.F. Apuzzo - Los Angeles, USA)

 

 

- La Michelangelo o Raffaello alla stazione marittima nel porto di Napoli. (Foto da J.F. Apuzzo - Los Angeles, USA)

 

 

 

 - Panoramic on the 1st class "belvedere". Image from the Italian movie "Amore mio aiutami" (My love help me) with starring Alberto Sordi and Monica Vitti.

 

 

 - Panoramica sul belvedere di 1a classe. Immagine dal film "Amore mio Aiutami" del nel 1969 con Alberto Sordi e Monica Vitti

 

 

 - Front decks.

 

 

 - Fronte nave

 

 

 

 

 

 

 

               
                 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 
                 
                 
 

 

 

 

 

         
                 
     
 [Pag-1]